Το μάτι του αλόγου στο ψηφιδωτό της Αμφιπόλεως, μας δείχνει τον ένοικο του τάφου;
November 20, 2014 (No Comments) by AXa

μάτι

Εν αναμονή της συνέντευξης τύπου του Υπουργού κ.Τασούλα της 22ας Νοεμβρίου στο μουσείο της Αμφίπολης και φυσικά της κας Περιστέρη στις 29 Νοεμβρίου στο αμφιθέατρο του ΥΠΠΟ, ας δούμε μια λεπτομέρεια που κρίνουμε ότι είναι αρκετά σημαντική. Όταν ανακαλύφθηκε το ψηφιδωτό στον δεύτερο θάλαμο Θ2, προξένησε μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι το μάτι του ενός αλόγου φαινόταν να ήταν γαλάζιο σε αντίθεση με το άλλο μάτι το οποίο φαινόταν κανονικό.

Η εξήγηση που εδόθη στην αρχή ήταν ότι λόγω του ειδικού φωτισμού που εχρησιμοποιείτο κατά την φωτογράφιση πιθανόν να προκάλεσε το σημείο εκείνο να υπερφωτιστεί για κάποιον λόγο και το παιγνίδισμα αυτό του φωτός να μας δώσει την εντύπωση ότι το σημείο αυτό ήταν εκ προθέσεως γαλάζιο. Όταν σε μεταγενέστερη φάση έγινε η πλήρης αποκάλυψη του ψηφιδωτού και δόθηκε στην δημοσιότητα μια πλήρης εικόνα του ψηφιδωτού που ελήφθη με διαφορετικό φωτισμό και πάλι το αριστερό μάτι του αλόγου συνέχιζε να εντυπωσιάζει με το γαλάζιο χρώμα του.

Είναι συνεπώς έτσι ή και πάλι κάποιο παιγνίδισμα του φωτός μας έδωσε λανθασμένη εικόνα; Από το βίντεο που ανήρτησε το ΥΠΠΟ με στιγμές από τον καθαρισμό του ψηφιδωτού ( https://www.youtube.com/watch?v=6E4b0XYxVgE ), το οποίο έχει αρκετά καλή ανάλυση, μπορούμε να εντοπίσουμε σε πολύ κοντινό πλάνο και με μεγέθυνση στο χρονικό σημείο 1:49 ότι το αριστερό μάτι του αλόγου συνίσταται από μια υπερμεγέθη ψηφίδα γαλάζιου χρώματος (σε αντίθεση με όλες τις άλλες) , πράγμα που μας αποδεικνύει ότι συνέβη σίγουρα εσκεμμένως.

ΧΩΡΙΣ ΨΗΦΙΔΑ

Συνεπώς πέραν πάσης αμφιβολίας εσκεμμένως έχει φτιαχτεί έτσι το αριστερό μάτι του αλόγου. Το ερώτημα είναι γιατί; Τι ήθελε ο κατασκευαστής του ψηφιδωτού να δηλώσει με αυτήν την εσκεμμένη διαφοροποίηση του αριστερού ματιού του αλόγου και μάλιστα σε γαλάζιο χρώμα; Αυτή η διαφοροποίηση εντάσσεται μέσα στο σύνολο των επισημάνσεων που θέλησε ο κατασκευαστής του ψηφιδωτού να δώσει στο έργο του ώστε να προδιαγράψει το νεκρό. Ισως λοιπόν μας «κλείνει το μάτι» ότι ο νεκρός είναι ο Αλέξανδρος.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Το μάτι του αλόγου στο ψηφιδωτό της Αμφιπόλεως, μας δείχνει τον ένοικο του τάφου;
November 20, 2014 (No Comments) by AXa

μάτι

Εν αναμονή της συνέντευξης τύπου του Υπουργού κ.Τασούλα της 22ας Νοεμβρίου στο μουσείο της Αμφίπολης και φυσικά της κας Περιστέρη στις 29 Νοεμβρίου στο αμφιθέατρο του ΥΠΠΟ, ας δούμε μια λεπτομέρεια που κρίνουμε ότι είναι αρκετά σημαντική. Όταν ανακαλύφθηκε το ψηφιδωτό στον δεύτερο θάλαμο Θ2, προξένησε μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι το μάτι του ενός αλόγου φαινόταν να ήταν γαλάζιο σε αντίθεση με το άλλο μάτι το οποίο φαινόταν κανονικό.

Η εξήγηση που εδόθη στην αρχή ήταν ότι λόγω του ειδικού φωτισμού που εχρησιμοποιείτο κατά την φωτογράφιση πιθανόν να προκάλεσε το σημείο εκείνο να υπερφωτιστεί για κάποιον λόγο και το παιγνίδισμα αυτό του φωτός να μας δώσει την εντύπωση ότι το σημείο αυτό ήταν εκ προθέσεως γαλάζιο. Όταν σε μεταγενέστερη φάση έγινε η πλήρης αποκάλυψη του ψηφιδωτού και δόθηκε στην δημοσιότητα μια πλήρης εικόνα του ψηφιδωτού που ελήφθη με διαφορετικό φωτισμό και πάλι το αριστερό μάτι του αλόγου συνέχιζε να εντυπωσιάζει με το γαλάζιο χρώμα του.

Είναι συνεπώς έτσι ή και πάλι κάποιο παιγνίδισμα του φωτός μας έδωσε λανθασμένη εικόνα; Από το βίντεο που ανήρτησε το ΥΠΠΟ με στιγμές από τον καθαρισμό του ψηφιδωτού ( https://www.youtube.com/watch?v=6E4b0XYxVgE ), το οποίο έχει αρκετά καλή ανάλυση, μπορούμε να εντοπίσουμε σε πολύ κοντινό πλάνο και με μεγέθυνση στο χρονικό σημείο 1:49 ότι το αριστερό μάτι του αλόγου συνίσταται από μια υπερμεγέθη ψηφίδα γαλάζιου χρώματος (σε αντίθεση με όλες τις άλλες) , πράγμα που μας αποδεικνύει ότι συνέβη σίγουρα εσκεμμένως.

ΧΩΡΙΣ ΨΗΦΙΔΑ

Συνεπώς πέραν πάσης αμφιβολίας εσκεμμένως έχει φτιαχτεί έτσι το αριστερό μάτι του αλόγου. Το ερώτημα είναι γιατί; Τι ήθελε ο κατασκευαστής του ψηφιδωτού να δηλώσει με αυτήν την εσκεμμένη διαφοροποίηση του αριστερού ματιού του αλόγου και μάλιστα σε γαλάζιο χρώμα; Αυτή η διαφοροποίηση εντάσσεται μέσα στο σύνολο των επισημάνσεων που θέλησε ο κατασκευαστής του ψηφιδωτού να δώσει στο έργο του ώστε να προδιαγράψει το νεκρό. Ισως λοιπόν μας «κλείνει το μάτι» ότι ο νεκρός είναι ο Αλέξανδρος.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *